Sunday, April 4, 2010

Borta bra, men hemma bäst

Ja, har varit i stan hela dagen och det är skönt att äntligen vara hemma, så klart var det jättekul att vara i stan, men det är ju alltid bättre hemma.
Ja, vi åkte till stan tidigt imorse, typ 11 eller 10.
När vi nästan var framme blev vi stoppade av polisen för en kontroll, men som tur var hade pappa inte druckit!

Hela dagen kommer i bild här:

Först skulle vi äta, då gick vi förbi Göteborgs bästa hotell, där har U2 övernattat, inklusive min pappa...



När vi nästan var framme vid caféet så såg vi en väldigt rolig sak!
Det var en traktor som hade fastnat i en slang så att den inte kunde köra, på bilden ser man inte slangen men man ser däremot traktorn!




Sen var vi äntligen framme, och vilka fina tårtor vid skyltfönstret!






Det fanns mycket gott att välja på, men jag valde ett chokladbröd och varm choklad!





Efter det så beställde vi biljetter till: det regnar köttbullar.
Fast den var om först en timme, så vi hann göra lite andra saker innan.




Vi gick till saluhallen, men Daan och jag blev jättetörstiga så vi gick för att dricka något.
(Undra varför Daan pillar med händerna i colan)




Vi gick till bion, och ja, filmen var rätt så bra, fast... jag hade nog hellre sett Alice i underlandet, men denna gången var det Daan som bestämde så då blev det så.

Efter filmen gick vi och köpte en jättegod glass, men kön var lång!
Jag köpte Himmelsk röra: Chokladsås, marsmellows och kolasås och vanlig vaniljglass, gott!




Precis bakom hörnet hörde vi underbar musik, vad var det?
Vi gick och kollade, och där spelade ett par indianer musik!
De sålde också helt underbara armband, och det fanns så många färger!






Sen gick vi och shoppade lite gottigottgott!




Och så tillslut så var det ändå dags att gå hem, och när vi kom hem fick vi en trevlig överraskning!
Våra fina blommor hade äntligen börjat blomma!




Oj, vilken fin dag!
Men nu är den slut!
Ja, jag hoppas att ni får det bra!

No comments:

Post a Comment