Tuesday, April 13, 2010

Bed time!

Inte för att jag gillar att sova, men jag har sovit lite de sista dagarna och därför behöver jag nog en lång o fin sömn inatt...

Idag brann nästan Julias hus upp! Jag ska berätta allt från början:

Vi hade det kul på skolan, och så var det dags att gå till matsalen, jag sprang dit och kom nästan först.
Då såg jag rök bort i fjärran, det brann på åkern brevid Julias hus!
Jag såg Eja (Den som bestämmer på skolan) och sprang fram till henne, hon sa att hon redan ring brandmännen som var på väg dit.
När vi hade ätit klart rykte det fortfarande på åkern, nu ännu närmare Julia, brandmännen hade inte kommit än, och det hade gått typ en kvart!

Vi gick ut på rast och då hörde vi hur det tjöt ute på vägen, äntligen kom brandmännen!
Sedan hörde vi inte mer på hela dagen.

Idag skulle jag med Elin hem (Granne med Julia) så då passade vi på att kolla på vad branden hade gjort.

När bussen stannade gick vi ut, och bara efter ett par meter kände vi den hemska lukten av MYCKET rök!
Vi sprang fram till Julia, och nästan hela ängen var svart!
Och det svarta gräset var typ bara 15 meter ifrån det gröna gräset på Julias tomt, så himla läbbigt!


Allt löste sig tillslut och det är ju bra, det enda som är kvar är brandlukten, usch, men man får väl nöja sig!



Sov gott allihopa!
//Lisa

No comments:

Post a Comment