Thursday, September 2, 2010

Fortsättning på foton

Ja, nu kommer resten av fotona från skolan.
Förresten så hoppas jag att ni märkt att jag ändrat klockan på min blogg.
Den går nu enligt tiden här i Tokyo.
Så kan ni bättre följa vad klockan är hos mig :)

Vi börjar med porten.
Den fina söta porten.. XD























Jag har en några till foton jag ska visa er, och det är för att ni ska få en bild på hur jag har det på skolan, det är verkligen en super trevlig skola, inte jättestor, men absolut inte liten!
Skolan har ett hörn, alltså två långsidor, det var svårt att få med hela byggnaden, men här är ena långsidan och en liten bit av uteplanen:


















Vi har två raster totalt på en dag, den ena är "snack-time," och den är 10 minuter lång.
Sen klockan 12:20 är det lunch, och det är först 10 minuters lek och sen 20 minuters ätande.
Vi har ingen matsal, utan man äter i klassrummen.
Maten måste man beställa och betala för i förväg.
Sen när man ska äta får alla sin egna låda med mat som ställs utanför klassrummet.
Då får man stress att äta, man får inte prata med varann, utan man ska bara äta.

PE (Idrott):
Från Augusti-Oktober simmar vi som idrott i den stora poolen.
Nästa termin börjar vi med att simma i slutet av April igen.
Poolen har jag tyvärr ingen bild på än, men det kommer väl :)
Här är de 2 bilderna på den STOOORA idrottshallen.
Och jag glömde nämna att vi har en klättervägg i gymnastikhallen :)
































Klätterväggen är väldigt hög och jag har testat att klättra på den 1 gång, det var kul :)

Då tror jag det var allt jag hadde att visa!
Nu har ni i alla fall en liten överblick på hur jag har det på skolan :)

Hoppas ni mår bra!

SES!
//VdB

No comments:

Post a Comment