Friday, September 3, 2010

Blogga oftare

Jag har bestämt mig för att blogga oftare, 1-2 gånger per dag.
Det är eftersom jag nu har slutat med GSM, habbo osv..
Nu koncentrerar jag mig 100 % på skolan och bloggen.
En anledning till att jag bloggar mer är att vi skriver ner våra läxor på ett program på datorn, så efter att jag gjort läxorna så går jag till blogger och ser till att blogga :)

Varje inlägg kanske inte blir lika långt och med bilder, men jag gör mitt bästa för att ni ska kunna veta vad jag har för mig här i Tokyo.

Idag var jag med min nya bästis Kendall.
Bild på henne kommer också ngn gång :)

Hon har jättebra humor och hon är härlig att hänga med!
Hon förstår mig och det är skönt att ha en bästis här också. :)

Nu ska jag visa en bild på en stuga som mamma såg igår (?) på stan:
















Jag ser att det är svårt att se vad det står på lapparna, men jag kan säga att det bara är svensk text.
Varför?
Jo för att det är en liten stuga i en svensk klubb!

Det tyckte jag var rätt så coolt!
På skolan visas det sig också att det finns många svenska barn som man kan prata och ha kul med.
Jag har också redan upptäckt 3 holländska barn, en tjej i min klass och 2 killar i Daan's klass.

Därmed hoppas jag att jag inte glömmer språket, vettu.. XD
Men bloggen hjälper mig ju också med språket.

Nu till en annan sak:
Jag vet att jag skriver långa inlägg men snälla försök läsa allt!
Det finns mycket jag vill berätta om Tokyo och det är kul tycker jag :)

Varmaste dagen i helgen: Lördag, kommer kännas som 41
Varmaste dagen nästa vecka: Tisdag, kommer kännas som 50

Den informationen hittade jag på våran skolas hemsida.
Om den informationen skulle visas om Sverige skulle alla bli super förvånade, men här är det vanligt..
Jag själv blev rätt så förvånad, men det tillhör ju livet i Tokyo, värme.. XD

Nu orkar ni säkert inte läsa mer, så jag tror jag avslutar nu..
Jag avslutar med en sista bild på Japanska skolbarn i tunnelbanan:
















Så, det var det sista då.
Nu längtar jag till Tisdag, 51 graders dag.. XD

Hoppas ni mår bra!

SES!
//VdB

4 comments:

  1. Lisa Van den Bossche!!!!! Jag saknar dig din lilla Japanska tjej!!!!!!!!! <3 <3

    ReplyDelete
  2. Åhh! Jag vill oxå bo i Japan!! <3

    ReplyDelete
  3. Visst är jag en lyxko-ost *stolt*

    ReplyDelete